Aktörler Kampanyalar Stratejiler

Tarih: 01 Şubat 2018 - Sita admin tarafından yazıldı

TASAManayasarefrandumu foto Siyasal İletişim Enstitüsü’nün geçen yıl düzenlediği Başkanlık Referandum’u paneli “Anayasa Değişikliği Referandumu” adında bir stratejik rapor (no74 – 2017) olarak yayımlandı.
“Aktörler, Kampanyalar ve Stratejiler” başlığı altında yapılan panelde SİTA Politik Danışmanlık Genel Müdürü O. Suat Özçelebi “Partilerin referandum stratejileri, ittifaklar” çerçevesinde bir konuşma yapmıştı. Raporda diğer katılımcıların yaptıkları konuşmalarla birlikte bu konuşmanın da tümüne yer verilmiş.

Özçelebi konuşmasında Referandumun bir durum analizi yaparak,  tarafların stratejilerini, siyasal ikna çerçevesinde ortaya koydukları çalışmaları, sloganlarını, yarışın eşit olmayan koşullarını değerlendiriyor.

Kampanyanın “evet” ve “hayır” cephelerini, AK Parti ve özellikle CHP’nin yanı sıra aktif olarak çalışan sivil toplum örgütlerinin büyük kentler ve Anadolu’da izledikleri iletişim stratejilerini ele alan Özçelebi, temelde Anayasa için referandum yapsak da “Aslında Türkiye’nin bir anayasa değil, bir siyasi partiler ve seçim yasası sorunu yaşadığı”na dikkat çekerek “iki dudak demokrasisi” konusunu da gündeme getiriyor.

Türkiye’de demokratik mücadele yolunun asla terk edilmemesi gerektiğini vurgulayan Özçelebi, büyük bir endişe içinde 16 Nisan’ı bekleyenlerin, Türkiye’den gitmeyi planlayanların Türkiye’ye haksızlık yaptığını, “Türkiye’ye inanan insanların böyle bir şeyi akıllarından bile geçirmemeleri” gerektiğini söylüyor.

 

Tags: , , , , , ,




l
Close
Takipçimiz olur musunuz?
SİTA ile ilgili gelişmeleri sosyal medya adreslerimizden takip edin